Özgeçmiş sizinle, işveren arasındaki ilk ve en önemli
bağlantıdır. Özgeçmişinizi, kendinizin bir ön izlemesi olarak düşünebilirsiniz.
Nasıl bir filmin veya dizinin önce fragmanı yayınlanıp, insanların merak etmesi
sağlanıyorsa; aynı şekilde siz de özgeçmişinizle merak uyandırıp ilgi
çekebilirsiniz. Öncelikli amacınız da zaten işverenin dikkatini size vermesini
sağlamaktır. Bunun için ilk adım bir özgeçmiş sahibi olmaktır. Özgeçmişiniz
sizi iş dünyasının içine sokabilecek ve sizi istediğiniz yerlere ulaştırabilecek
anahtarınızdır. Bu anahtarı etkili
kullanıp kullanamamak, tamamen sizin elinizdedir.
Özgeçmiş
hazırlarken öncelikle, hangi özgeçmiş çeşidinin size uygun olduğunu
bilmelisiniz. Ağırlıklı olarak hangi yönünüz kuvvetliyse, ona uygun bir
özgeçmiş modeli hazırlamalısınız. Bunu yaparken, özgeçmiş örneklerini inceleyebilirsiniz. Kronolojik özgeçmiş,
fonksiyonel özgeçmiş ve hedefe yönelik özgeçmiş olarak üç ana başlık altında
toplanan, iş dünyasında yaygın kullanımı ile “cv”; sizin başarıya ulaşmanızda oldukça
etkilidir. Kronolojik özgeçmiş, eğitim durumunuzun, tecrübelerinizin ve
özelliklerinizin tarihi sıralaması sondan başa doğru olmak üzere sıralanmasıyla
oluşturulur. En klasik özgeçmiş türü budur. Fonksiyonel özgeçmişi ise,
genellikle deneyim sahibi ve nitelikli insanlar kullanmaktadır. Fonksiyonel
özgeçmiş, hangi yönünüz güçlüyse o yönünüzü ön plana çıkararak, başvuru
yapmanızı sağlar. Hedefe yönelik özgeçmiş ise, belli bir hedef doğrultusunda
ilerleyen, kendini o hedef yönünde geliştirmiş insanlar içindir. Kariyer yapmak
istediğiniz alanlara başvurarak, niteliklerinizin ne kadar uygun olduğunu
gösterebilir, ön plana çıkma şansı elde edebilirsiniz.
Unutulmamalıdır
ki özgeçmişiniz sizinle işveren arasında bir köprü durumundadır. Köprü
durumunda olmasına rağmen, bu köprünün yıkılması veya yıkılmaması yine
özgeçmişinize bağlıdır. Bu yüzden, etkili bir özgeçmişe sahip olmak için
ulaşılabilecek tüm özgeçmiş örnekleri
incelenmeli ve örneklere uygun olarak düzgün bir özgeçmiş oluşturulmalıdır.
Herkesin kendi reklamını yaptığı bugünlerde, özgeçmişiniz sizin en etkili
reklam aracınızdır. Kâğıt üstünde reklam olur mu demeyin, özelliklerinizi ön
plana çıkararak, kendinizi insanlara tanıtabilirsiniz. Özgeçmişiniz ne kadar
başarılı ise, reklamınız da o kadar iyi demektir. İş hayatında hiçbir şeyin
küçümsemeye gelmeyeceğini her zaman aklınızın bir köşesinde bulundurmalı ve
çalışmalarınıza bu yönde devam etmelisiniz. Başarıya ulaşmak size çok uzak
değildir, sadece aşılması gereken engeller vardır ve anahtar sizin elinizdedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder